Lássuk a három leggyakoribb lehetőséget.
1. A kártalanítást mi magunk személyesen intézzük:
Sokan így indulnak el. Logikus lépés. Ha a biztosító társaságok lennének a tündérmesék főszereplői, akkor bizonyára ezen az úton is meglehetősen jó eredményt érnénk el. De sajnos nem így van. Ahhoz, hogy saját magunk sikeresen és hatékonyan járjunk el a saját ügyünkben hatalmas tudásanyagot kell felszednünk. Itt rögtön érdemes megjegyezni, mitől lesz sikeres egy kárrendezési ügy? Tudni kell, hogy mit kérjen az ember, és miért.
előny: nem kell senkivel osztoznunk a kártérítési összegen
hátrány: semmi vagy minimális kártérítés, nagyon sok idő és energia ráfordítás
Nagyon furcsa játékot lehet ilyenkor játszani a biztosítóval. Ő természetesen felajánlja a kért kártérítést, csak mutassunk be egy bizonyos dokumentumot, pl: szakértői véleményt. Majd fél évvel később, ugyan ez a beszélgetés zajlik le, csak ezúttal valamilyen más dokumentumot mutassunk be. Végeredményben a károsultak annyira kimerülnek idegileg, hogy hajlandóak belemenni akár a legrosszabb egyezségbe is, csak hogy túl legyenek rajta.
2. A kártalanítást egy ügyvédre bízzuk:
Az egyik leggyakoribb megoldás. Részben, mert mindenki sejti valahol, hogy jogi támogatásra lesz szüksége, részben pedig azért, mert a sérültek nagy részét már a kórházakban megkörnyékezik (etikátlan és törvénytelen módon). A sérültek hajlamosak ilyenkor rögtön elkötelezni magukat anélkül, hogy jobban tájékozódnának a lehetőségekről.
Ettől a megoldástól jobb eredményeket várhatunk, mint az elsőtől, de érdemes kitérnünk néhány sajátosságra. Az ügyvédek a kárrendezést peres eljárás útján szokták rendezni. Ez magával vonja automatikusan az elhúzódó pereskedést és költségeket. Esetenként a szakértői vélemények egyenként 100.000 Ft-ba is kerülhetnek. Mivel az ügyvédnek 7 hónapja van rá, hogy bejelentse az ügyet a bíróságon, ezért az egész folyamat nagyon, nagyon lassú, és a károsultnak nincs módja, hogy bárhogy is gyorsítsa.
Az ügyvédi irodák általában fix díjazással dolgoznak, amiből logikusan következik, hogy igazából nem motiválja őket az, hogy az ügyfeleknek a lehető legmagasabb kártérítési összeget szerezzék meg. Ezenkívül előleget is kérnek. Egy olyan ember számára, aki élete legrosszabb időszakát éli meg, nagyon nehéz jó szívvel kifizetni egy magas összeget, bízván abban, hogy idővel majd egy még nagyobbat kap vissza. Sokszor nem is rendelkezik akkora összeggel, amit az ügyvéd előlegnek kér.
Nem beszélve arról, hogy az akár évekig elhúzódó ügy kapcsán szépen, alattomosan gyűlik az ügyvédi munkadíj, ami a végén több száz, vagy akár milliós összegre is kikerekedhet, és ezt akkor is kell fizetni az ügyvédnek, ha az ügyünket nem vitte sikerre, azaz nem nyerte meg a pert, vagy csak a töredékét sikerült kihoznia a biztosítótól. Az ügyvédi munkadíj - az általában százalékban előre meghatározott - sikerdíjon felül terheli az ügyfelet.
előny: alapvető jogi támogatás
hátrány: hosszú ügyintézés, előzetes és rejtett költségek
Egy olyan dolgot emelnék ki, ami igazán zavaró ebben a módszerben. Nem találkoztam még megfelelő, komplex felkészültséggel rendelkező önálló ügyvéddel a kártérítések terén. Sikeres ügyintézéshez – tudni kell kérni – ismerni kell a “miérteket”. Ismerettel kell rendelkezni egészségügyből (anatómia, belgyógyászat, pszichológia, stb.), vagy megbízható munkatársakra van szükségünk az adott szakterületről. Ezek hiányában csak a töredékét lehet kérni a sérültnek járó összegből.
3. A kártalanítást egy kártalanítási cégre bízzuk:
Egy teljesen új iparág van kialakulóban. Nyugaton már nem ismeretlen, hogy komoly csapatok alakulnak, hogy megszorongassák a biztosítókat ahol csak lehet. Ezek (legalábbis a nemzetköziek) magukba foglalják a jogi-, szakértői-, orvosi- és ügyfélszolgálati csoportokat. Így meglehetősen ütőképes egységet tudnak alkotni. Az egyik legnagyobb előnyük, hogy igyekeznek peren kívül rendezni a kártérítést. Mivel csak és kizárólag kártérítési ügyekkel foglalkoznak, ezért ez az egyetlen bevételforrásuk. Így nekik pont az a céljuk, mint a károsultnak: A legrövidebb idő alatt a lehető legmagasabb kártérítés megszerzése.
Általában nem kérnek előleget, sőt egyenesen megelőlegezik az ügyintézés költségeit. Biztosak lehetünk benne, hogy minden erejükkel igyekezni fognak, hiszen nem jótékonysági szervezetek, az ő költségeik növekednek, ha nem dolgoznak rendesen.
Az összes módszer közül ez a legköltségesebb. Ami nem is meglepő tekintve, hogy nem egy ember munkáját, hanem egy csapatét fizetik meg az károsultak. Másrészről érdemes figyelembe venni, hogy szinte biztos, hogy magasabb lesz a végösszeg, mivel a legtöbb energiát fordítják a háttérmunkára és kutatásra mielőtt bejelentik a kártérítési igényt.
előny: magas kártérítési összeg, gyors ügyintézés, kényelmes és hatékony
hátrány: magas költségek (relatív)
A modern üzleti szemlélet betört a jogi szolgáltatások piacára. Magasabb szintű szolgáltatás magasabb költségekért, de mégsem luxus termék. Ezen a területen az üzleti szemlélet rendkívül célravezető, mert garanciát ad a hatékonyságra. Nem az a kérdés, hogy kártérítési társaság képviseletét válasszuk vagy sem. A kérdés az, hogy melyikét. Mivel a legtöbb biztosító multinacionális cég, ezért a kesztyűt leginkább a nemzetközi cégek tudják felvenni.
Sikerdíj: Cégünk szerződés szerinti, előre meghatározott sikerdíjért dolgozik melynek mértéke a megítélt kártérítési összeg 30%-a+áfa. Ennek értelmében cégünk kiemelkedő érdeke ügyfeleink sikeres képviselete és a lehető legmagasabb kártérítési összeg megszerzése. Tapasztalatunk azt mutatja, hogy jóval magasabb kártérítést tudunk megszerezni a biztosítóktól, mint egy átlagos polgár. Sikerrátánk több mint 96%.
Cégünk ügyfeleinknek sem pénzügyi, sem más jellegű kockázatuk nincs!
Szolgáltatásunk igénybevételével csak nyerhetnek!
A kártérítési ügy elindításához kérem írjon e-mailt, vagy telefonon vegye fel a kapcsolatot.
A dokumentumok aláírását követően azok bekerülnek cégünk ügymenetébe és az eljárást azonnal megindítjuk. Önnek további tennivalója nincs, az ügy állásáról folyamatosan értesítjük.